Blog

NU.nl en The Webman over de ontwikkelingen in online media

De SMC055 editie van afgelopen maandag 12 mei was weer een hele fijne. Niemand minder dan NU.nl head of brand Brechtje de Leij was present, ook onze collega ondernemer en mede-eigenaar van The Webmen Jeroen Olthof kwam speciaal uit de lappenmand om zijn inzichten te delen.
NU.nl
Brechtje de Leij kon helemaal losgaan met betrekking tot haar werkgever NU.nl. Met 2.7 […]

Door |13 mei 2014|Content marketing|Reacties uitgeschakeld voor NU.nl en The Webman over de ontwikkelingen in online media|

Complimenten van Greenpeace voor Apple en Facebook

Greenpeace komt vaak in het nieuws met een kritische kijk op de wereld. Het leven kan immers duurzamer en groener. Deze wereldwijd bekende organisatie is dan ook druk in de weer om die boodschap met man en macht te verkondigen.
Complimenten voor Apple en Facebook
Vandaag bracht Greenpeace een rapport naar buiten dat dit keer ook voorzien was van een flink […]

Door |3 april 2014|Social Media|Reacties uitgeschakeld voor Complimenten van Greenpeace voor Apple en Facebook|

Whatsapp verbreekt record aantal dagelijkse berichten

Massaal stapten we over van Whatsapp naar Telegram. We wilden namelijk niet dat onze privacygegevens in handen kwamen van Facebook. Ondertussen was het aantal Nederlanders op Facebook voorafgaand aan de overname van Whatsapp, gestegen van een kleine 8 naar een kleine 9 miljoen en waren we even vergeten dat zo goed als iedere Nederlander al zijn gegevens in handen […]

Door |2 april 2014|Social Media|Reacties uitgeschakeld voor Whatsapp verbreekt record aantal dagelijkse berichten|

Het meetbare rendement van online adverteren

Dat we door te meten heel veel kunnen weten over onze klanten, campagnes enz. staat buiten kijf. Data die je verzamelt, kan je gebruiken om dit tot in detail te (laten) analyseren. Daarmee krijg je een beter beeld over bijvoorbeeld de campagne die je online hebt uitgezet. Of een beter beeld van jouw publiek, de diversiteit van hun wensen, […]

Door |20 maart 2014|Content marketing, Online strategie|Reacties uitgeschakeld voor Het meetbare rendement van online adverteren|

Aan wie geef jij jouw content weg?

Google heeft al aangegeven steeds meer en meer te kijken naar uniek en relevant content voor de zoeker. De site met het beste antwoord op de vraag van de zoeker, kan rekenen op de meeste sympathie van ’s werelds grootste zoekmachine. Met SEO-experts kan je het antwoord natuurlijk zo optimaal mogelijk bedenken en schrijven, toch gaat Google steeds beter […]

Zuidpool studenten te volgen via WordPress blog

Voor het regionale opleidingscentrum Aventus in Apeldoorn hebben we onlangs een functioneel WordPress-blog ontwikkeld. Dit ten behoeve van 3 studenten die een wel heel bijzondere expeditie gaan doen naar de Zuidpool.
Studenten inspireren om te werken aan clean tech oplossingen
De drie studenten – waarvan twee van Aventus – zijn in het kader van hun opleiding operationele techniek bij Aventus uitverkoren […]

Door |11 maart 2014|Content marketing|Reacties uitgeschakeld voor Zuidpool studenten te volgen via WordPress blog|

Telegram grootste winnaar overname Whatsapp door Facebook

Vandaag werd bekend gemaakt dat Whatsapp voor in totaal 19 miljard dollar is verkocht aan Facebook. En daarmee verkocht Whatsapp bijna 1 miljard van de wereldwijde telefoongegevens aan de grootste social media aanbieder van de wereld. Niet dat Facebook je gegevens nog niet had, want linksom of rechtsom weten zij veel… zo niet alles wat zo’n beetje bij jou […]

Door |20 februari 2014|Analyse & advies, Social Media|Reacties uitgeschakeld voor Telegram grootste winnaar overname Whatsapp door Facebook|

SMC055 presenteert topcases van Newcom en Ditzo

Ook deze maand was er weer een SMC055 en wel een redelijk bijzondere met twee ware topcases. De mannen achter de Ditzo-campagne “Kijk kanker de wereld uit” kwamen toelichting geven over deze uiterst succesvolle campagne die al snel viral ging. Zij zouden eigenlijk in december al komen, maar dat kon vanwege het succes toen niet doorgaan. Daarover zo meer.

Newcom […]

Door |18 februari 2014|Analyse & advies|Reacties uitgeschakeld voor SMC055 presenteert topcases van Newcom en Ditzo|

Klant KLM kan nu via social media betalen

Wij zijn fan van KLM. En wij zijn al helemaal fan van de afdeling die verantwoordelijk is voor al het online content van onze grootste airline. Wij denken dat de (meeste) reizigers en social media goeroes het wel met ons eens zijn. Van de fans weten we het in elk geval zeker. Onlangs verwelkomde KLM de 5 miljoenste liker […]

Door |13 februari 2014|Online strategie, Social Media|Reacties uitgeschakeld voor Klant KLM kan nu via social media betalen|

Meer Nederlanders op social media actief

Het aantal actieve Nederlanders op social media blijft groeien. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van Newcom Research & Consultancy, dat onderzoek deed in opdracht van Marketingfacts. Ruim 15.000 Nederlanders deden aan het onderzoek mee.

Aantal gebruikers social media neemt toe, Facebook blijft groeien

Inmiddels zijn 86% van de Nederlanders op social media actief. Afgerond wordt nu geroepen dat 9 op de […]

Door |28 januari 2014|Content marketing, Social Media|Reacties uitgeschakeld voor Meer Nederlanders op social media actief|