Blog

Moederbedrijf UPC neemt Ziggo over

Volop in het nieuws: de overname van Ziggo door UPC. Tenminste, als het aan het moederbedrijf van UPC – Liberty Global – ligt. Ziggo zelf gaat akkoord met het bod waar zo’n 10 miljard euro mee is gemoeid, € 34,53 per aandeel om precies te zijn.

Ziggo was al voor 30% in handen van UPC. Alleen de aandeelhouders zouden er […]

Door |27 januari 2014|Online strategie|Reacties uitgeschakeld voor Moederbedrijf UPC neemt Ziggo over|

Facebook gaat meer tekstberichten in tijdlijn tonen

De grootste influencers op Facebook zijn toch de mensen zelf. En daarom valt Facebook terug op zijn gebruikers en wel op de meest primaire behoefte: het delen van een statusupdate.

Hoe simpeler de teksten soms zijn, des te groter de likes en deelmomenten. Dat blijkt uit tests van het grootste social media netwerk in de wereld. Om die reden gaat […]

Door |22 januari 2014|Content marketing, Social Media|Reacties uitgeschakeld voor Facebook gaat meer tekstberichten in tijdlijn tonen|

Vakantiebeurs 2014: de ontdekkingsreis naar content

De reiswereld heeft het moeilijk. Het ene faillissement na het ander kan worden genoteerd. Van kleine reisbureaus tot het grote Oad Reizen; de crisis bleef ook hen niet bespaard. Op de vakantiebeurs van vorig jaar was er een flinke dip te noteren. Er kwamen toen zo’n 100.000 bezoekers t.o.v. 126.000 bezoekers in 2012.

Dit jaar moest het dus anders. En […]

Door |15 januari 2014|Analyse & advies, Content marketing, Social Media|Reacties uitgeschakeld voor Vakantiebeurs 2014: de ontdekkingsreis naar content|

Twitter statistieken op komst na experiment

Als het aan Twitter ligt komen ze binnenkort op de proppen met Twitter statistieken die inzichtelijk worden voor elke gebruiker. Dat meldt Techcrunch op zijn site. Zo hoopt Twitter zelf een nog beter in beeld te kunnen geven wat een gebruiker op zijn platform allemaal doet of zegt.

Het aantal nieuwe volgers, het aantal keren dat een tweet is toegevoegd […]

Door |11 januari 2014|Analyse & advies, Content marketing|Reacties uitgeschakeld voor Twitter statistieken op komst na experiment|

Geniale webcare van KLM op ludieke vraag

Tja, wij vinden het geniaal. Het stukje webcare dat inmiddels viral gaat op het internet. Amper een dag geleden stuurt Willem Nout een verzoekje naar de KLM met de vraag hoe hij kan profiteren van de KLM Werelddealweken. Nout doet dat een beetje op zijn Surinaams of in straattaal (geef het beestje een naam), waarop de Webcare van KLM […]

Door |10 januari 2014|Content marketing, Webcare|Reacties uitgeschakeld voor Geniale webcare van KLM op ludieke vraag|

Snapchat kaapt topvrouw weg bij Instagram

Dat Snapchat ooit zijn geld moet gaan verdienen is duidelijk. Tot dusver is het social media netwerk louter aan het investeren, maar levert de app zelf de makers nog weinig op.

Dat gaat als het aan Snapchat ligt, binnenkort drastisch veranderen. Emily White werd bij Instragram (lees: Facebook) weggekaapt om die verandering in gang te zetten. Bij Instragram was White […]

Door |9 december 2013|Content marketing, Online strategie, Social Media|Reacties uitgeschakeld voor Snapchat kaapt topvrouw weg bij Instagram|

Ditzo doneert 1 miljoen euro voor kankeronderzoek

In verband met een succesvolle campagne van Ditzo gaat Social Media Club Apeldoorn vanavond niet door. Dat leggen we graag even uit.

Even bij het begin beginnen

Ditzo maakte onlangs een online video waarin ze aankondigden om dit jaar geen reclame te maken. In plaats daarvan wilde de verzekeraar het reclamebudget beschikbaar stellen aan Professor Bernards, die verbonden is aan het […]

Door |9 december 2013|Content marketing, Online strategie, Social Media, Videos|Reacties uitgeschakeld voor Ditzo doneert 1 miljoen euro voor kankeronderzoek|

Het internet eert Nelson Mandela

“One man can make a difference!” Dat waren legendarische woorden van John F. Kennedy, de voormalig president van de Verenigde Staten die dit jaar uitgebreid werd herdacht. Het was dit jaar namelijk 50 jaar geleden dat Kennedy in Dallas werd doodgeschoten.

Aan die legendarische woorden voegde Kennedy ooit toe: “And everyone should try!” Na een wekenlange online en offline discussie […]

Door |6 december 2013|Content marketing, Social Media|Reacties uitgeschakeld voor Het internet eert Nelson Mandela|

Video is content: een sfeerimpressie SMC055

Ook video is content. In dit blog gingen wij daar uitgebreid op in. Richard Brand van MoreBrand Media kan dat bevestigen. Met zijn filmbedrijf maakt hij met regelmaat bedrijfs- en informatiefilmpjes, maar ook sfeerimpressies van evenementen. Natuurlijk doet hij dat ook ten behoeve van de online marketing strategie van een organisatie. Video wordt immers uitstekend geïndexeerd door Google. Tja, […]

Door |11 september 2013|Content marketing, Videos|Reacties uitgeschakeld voor Video is content: een sfeerimpressie SMC055|

Tegengestelde visies tijdens SMC055 over arbeidsmarkt

De Social Media Club Apeldoorn, oftewel SMC055, was weer terug na een korte zomerstop. Thema van de avond was social media en de arbeidsmarkt. In dat kader had de organisatie twee sprekers uitgenodigd die beide de prijs van “Meest Invloedrijke Recruiter” hebben gewonnen: Nicole van Thoor (winnaar 2012) en Kay Goedhardt (winnaar 2010). Het gas ging er meteen op […]

Door |10 september 2013|Content marketing, Online strategie, Social Media|Reacties uitgeschakeld voor Tegengestelde visies tijdens SMC055 over arbeidsmarkt|