Blog

Een advertising campagne voor Snapchat, zo werkt het

Bijna een jaar geleden maakte Snapchat het mogelijk om binnen de app te adverteren. Je doelgroep bereiken met filmpjes en foto’s met grappige filters, kreten of een bitmoji. Hoe leuk is dat! Maar wat werkt nou het best als je op die manier gaat adverteren?

Door |20 maart 2018|Social Media|Reacties uitgeschakeld voor Een advertising campagne voor Snapchat, zo werkt het|

Adwords maakt automated bidding makkelijker

Al bekend met Smart Bidding van Google AdWords? Sinds kort heeft Google AdWords zelfs een geïntegreerde functie voor automatische biedingen. Sinds haar lancering, niet echt een gemakkelijk systeem. Tot nu! Google heeft Smart Bidding namelijk aangepast. Leuker kunnen ze het niet maken 😉

Door |5 maart 2018|Online strategie|Reacties uitgeschakeld voor Adwords maakt automated bidding makkelijker|

Waarom reclame steeds minder op reclame lijkt

De tijd van ‘Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend’ is voorbij. Bedrijven moeten in hun reclames met meer op de proppen komen om consumenten aan zich te binden. Commercials lijken meer en meer op korte documentaires, met echte mensen en actuele maatschappelijke thema’s.

Door |15 februari 2018|Content marketing|Reacties uitgeschakeld voor Waarom reclame steeds minder op reclame lijkt|

Webcare: wat kun je leren van de grote jongens?

Grote jongens als Ikea, Coolblue, Albert Heijn en NS weten het al lang: webcare wordt steeds belangrijker. Het stimuleert niet alleen de klantbinding en interactie met bestaande klanten, het is ook goed voor het imago van je merk.

Door |19 januari 2018|Webcare|Reacties uitgeschakeld voor Webcare: wat kun je leren van de grote jongens?|

Een online marketingplan, een must voor elke ondernemer

Vooral binnen het midden- en kleinbedrijf wordt gedacht dat marketing bestaat uit adverteren en sales en dat investeren in online marketing, dus ook een plan, weggegooid geld is. Niets is minder waar. Het maken van een online marketing plan is namelijk een leerzaam, waardevol proces. Het kost weliswaar tijd en commitment en vereist uren onderzoek maar het komt jouw bedrijf […]

Door |30 november 2017|Analyse & advies|Reacties uitgeschakeld voor Een online marketingplan, een must voor elke ondernemer|

Wie maakt de content binnen uw bedrijf?

Veel ondernemers denken dat zij zelf in staat zijn om de contentmarketingstrategie voor hun bedrijf te bepalen en te managen. Zij kennen hun onderneming tenslotte het best. In de praktijk pakt dit vaak anders uit.  In de praktijk pakt dit vaak anders uit.

Door |23 oktober 2017|Content marketing|Reacties uitgeschakeld voor Wie maakt de content binnen uw bedrijf?|

Emoji’s in de marketing, een goede tool?

Millennials bereik je niet via traditionele media. De volgende generatie consumenten reageert op korte en krachtige content via sociale kanalen als Instagram, Messenger, Whatsapp en Snapchat. Wil je twintigers bereiken, zet dan emoji’s in als marketingtool. Er zijn tientallen nieuwe icoontjes in de maak! 

Door |15 september 2017|Content marketing, Social Media|Reacties uitgeschakeld voor Emoji’s in de marketing, een goede tool?|

Dit verdienen Youtubers met reclamedeals

Dat vloggers op Youtube steeds meer inkomsten genereren met sponsordeals is al lang geen geheim meer. Toch wordt vaak nog wel geheimzinnig gedaan over hoeveel er nou precies binnen gehengeld wordt met zo’n deal. De jongens van het kanaal Mashup gingen op onderzoek uit en geven in hun nieuwe vlog antwoord op de vraag: ‘Wat verdienen Youtubers met reclamedeals?’.

Door |17 juli 2017|Social Media|Reacties uitgeschakeld voor Dit verdienen Youtubers met reclamedeals|

Cyberdreiging: wie stopt the bad guys?

Op 27 juni werden APM Terminals Rotterdam en APM Terminals Maasvlakte II buiten bedrijf gesteld door een hack met ransomware. Ook postbedrijf TNT en farmabedrijf MSD werden slachtoffer en in Frankrijk, India, Rusland en Oekraïne werden banken, energiecentrales en telecombedrijven getroffen. Wie moet de bad guys stoppen? Beveiligingsexperts zeggen in het NRC dat bedrijven eerst zelf aan zet zijn.

Door |6 juli 2017|Online strategie|Reacties uitgeschakeld voor Cyberdreiging: wie stopt the bad guys?|

Influencer marketing nog in kinderschoenen

Influencer: je hoort het woord steeds vaker voorbij komen. Invloedrijke social media-figuren die reclame voor jouw merk of product maken. Toch is influencer marketing nog lang niet zo groot als we denken en staat het in werkelijkheid nog in de kinderschoenen. Wat verwachten bedrijven die ervoor kiezen een specialist in huis te halen van hun manager influencer relationship?

Door |23 juni 2017|Social Media|Reacties uitgeschakeld voor Influencer marketing nog in kinderschoenen|