Blog

Facebook lanceert Instant Articles

Vandaag lanceert Facebook Instant Articles in Nederland met launch partners Metro, NOS.nl, NU.nl, RTL Nieuws en Telegraaf. Deze partners zijn net begonnen of zullen binnenkort starten met het publiceren van de snel ladende Instant Articles. 

Door |8 december 2015|Content marketing|Reacties uitgeschakeld voor Facebook lanceert Instant Articles|

‘Snackable’ content, piece of cake?

Contentmarketing lijkt wel het nieuwe buzzwoord. Elke moderne marketeer wordt geacht zich dit domein eigen te maken en online materiaal te publiceren dat het een lieve lust is. Of doet de gedachte aan het vinden van inspiratiebronnen, tijd en consistentie je de wenkbrauwen fronsen? Begrijpelijk. En toch, contentmarketing kun je ongeacht het bedrijf inzetten. Nee, succesvolle contentmarketing is niet louter […]

Door |23 november 2015|Content marketing|Reacties uitgeschakeld voor ‘Snackable’ content, piece of cake?|

Pinterest na updates onmisbaar voor jouw bedrijf?

Het zou zomaar kunnen dat de inzet van Pinterest in de strategie van jouw bedrijf of organisatie nog een vraag is. In dit artikel wil ik je over de nieuwste ontwikkelingen op dit online sociale prikbord informeren. Het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat de ‘koop-knop’ en nieuwe advertentiemogelijkheden zoals de ‘cinematic pin’ ook in Nederland worden geïntroduceerd. Heel […]

Door |2 november 2015|Social Media|Reacties uitgeschakeld voor Pinterest na updates onmisbaar voor jouw bedrijf?|

Mobiele reclame voor het eerst groter dan print

Adverteerders in Engeland zijn helemaal into ‘mobile’. Ze geven dit jaar voor het eerst meer uit aan mobiele reclame dan aan het oude vertrouwde print.

Dat laten nieuwe cijfers van eMarketer voor de Engelse markt zien.

De uitgaven voor mobiele relcame stijgen dit jaar naar verwachting met 45 procent tot 3 miljard pond. Dat is tien procent meer dan dit jaar naar […]

Door |5 oktober 2015|Online strategie, Webcare|Reacties uitgeschakeld voor Mobiele reclame voor het eerst groter dan print|

Google en Facebook breiden advertenties uit

De economie begint langzaam weer aan te trekken en daar willen ook Google en Facebook een graantje van meepikken. Beide internetgiganten hebben aangekondigd dat ze de mogelijkheden rondom hun advertenties gaan uitbreiden. 

Google biedt adverteerders binnenkort de mogelijkheid om hun eigen adressenboek te uploaden. De Amerikaanse zoekmachine checkt vervolgens of de e-mailadressen van die klanten ook aan een Google-account zijn gekoppeld. Zo kunnen bedrijven […]

Door |28 september 2015|Content marketing|Reacties uitgeschakeld voor Google en Facebook breiden advertenties uit|

SEO veelal onbekend instrument in het MKB

Meer en meer vindt de oriëntatiefase voor een aankoop online plaats. Consumenten weten de weg naar informatie op het internet goed te vinden. Dat betekent dat bedrijven en instellingen zich ook uitdrukkelijker dienen te presenteren op het wereldwijde web. Zoekmachineoptimalisatie speelt daarbij een belangrijke rol.

Gevonden worden in vooral Google is namelijk essentieel. Maar met name in het midden- […]

Door |24 september 2015|Webcare|Reacties uitgeschakeld voor SEO veelal onbekend instrument in het MKB|

NS International zet bloggers in

Op kosten van NS International naar Parijs, daar een hele dag rondstruinen en vervolgens bijdragen aan een e-book. Dit alles zet NS in bij zijn nieuwe contentmarketingcampagne.

De campagne begon deze week met een groep bloggers die naar Parijs trokken. ‘s Avonds in de trein terug naar huis tekenden ze allemaal hun persoonlijke tips op. Alle digitale hoofdstukken worden samengevoegd in […]

Door |17 september 2015|Content marketing|Reacties uitgeschakeld voor NS International zet bloggers in|

‘Sociale media zijn een sensor op de wereld’

We zijn ons er vaak niet zo bewust van, maar sociale media vertellen meer over ons dan we denken. Alle berichten op Twitter, Facebook en Instagram vormen een schat aan informatie, die je kunt gebruiken om conclusies uit te trekken.
Precies dat doet een speciaal onderzoeksteam aan de TU Delft, dat onder de noemer Social Glass berichten op sociale […]

Door |17 september 2015|Social Media|Reacties uitgeschakeld voor ‘Sociale media zijn een sensor op de wereld’|

Insta-Ads: adverteren op Instagram

Goed nieuws: vanaf 30 september biedt ook Instagram gebruikers de mogelijkheid om online te adverteren. Via Insta-Ads kan een foto of video worden geupload, waar je vervolgens een doelgroep en budget aan koppelt om jouw merk een digitale boost te geven.
De bekende social media-site is de laatste tijd behoorlijk wat updates aan het uitvoeren. Naast de komst van Insta-Ads, is het sinds […]

Door |17 september 2015|Content marketing, Social Media|Reacties uitgeschakeld voor Insta-Ads: adverteren op Instagram|

KLM zeurpiet Flynt gaat met pensioen

Flynt houdt het voor gezien. Het oude mannetje dat vooral bekend stond als de zuurpruim binnen KLM gaat met pensioen.

Eigen fanpagina op Facebook

Alle goede bedoelingen van KLM ten spijt, het kon Flynt allemaal maar moeilijk bekoren. Altijd had hij wel een op- of aanmerking over zijn werkgever KLM. Op zijn eigen Facebookpagina deelde hij zijn zorgen en zijn ongenoegen […]

Door |2 juni 2014|Content marketing, Social Media|Reacties uitgeschakeld voor KLM zeurpiet Flynt gaat met pensioen|