Bijna een jaar geleden maakte Snapchat het mogelijk om binnen de app te adverteren. Je doelgroep bereiken met filmpjes en foto’s met grappige filters, kreten of een bitmoji. Hoe leuk is dat! Maar wat werkt nou het best als je op die manier gaat adverteren?

Volgens de laatste cijfers van NewCom Research & Consultancy heeft Snapchat 1,9 miljoen Nederlandse gebruikers, waarvan er 960.000 dagelijks inloggen. Wereldwijd loggen er zo’n 178 miljoen mensen dagelijks in op de social app. De komende tijd zal het aantal gebruikers volgens NewCom Research & Consultancy nog verder stijgen.

Snapchat stats 2018

Snapchat biedt adverteerders dus de mogelijkheid om zowel in Nederland, als over de grens te adverteren. Adverteren op Snapchat doe je overigens alleen als je jonge mensen wilt bereiken. De dienst heeft voornamelijk gebruikers van 15  tot 19 jaar, met een paar uitschieters tot 40 jaar. Is dit jouw doelgroep? Dan is het de ideale app op in te adverteren, maar hoe zet je effectief een advertentiecampagne uit op Snap?

Welke advertentievormen zijn er?

Je kunt met Snapchat adverteren kiezen uit verschillende advertentievormen:

Snap Ads
Sponsored Lenses
GeoFilters
Story Takeover

Hoe target je op Snapchat?

Ga je adverteren op Snapchat, dan zijn er vijf manieren waarop je kan targeten: demografisch, geografisch, op interessegebieden, via een audience match of met look-a-like expansions.

Meer weten?

Wil je dieper op de materie ingaan, alle ins en outs van ‘Snapverteren’. Check dit artikel van Emerce!