Meten is weten, een bekend credo dat continu wordt geroepen door alles en iedereen die werkt met en dankzij het internet. Wat vaak geroepen wordt, is vaak ook waar. En in dit geval zeker!

Met The Content Guys zijn we nu iets minder dan een half jaar onderweg. Gelukkig kunnen ook wij aardig meten en zien we in onze cijfers dat we met The Content Guys de goede kant op gaan (zie grafiek bovenaan de pagina). Dankzij dit blog en onze social media kanalen zien we dat steeds meer mensen ons vinden. En dat we gevonden worden, zien we ook weer terug in de toename van opdrachten en de daarbij behorende omzet.

100-likes-the-content-guysContent marketing is een hip woord voor de behoefte die uw onderneming zeker heeft

Al het begin is moeilijk. We hebben met name in deze regio van Nederland flink moeten knutselen met termen als content en content marketing. Een fenomeen dat in de Randstad zijn weerga bij marketeers en bedrijven niet kent. Bij ons in de regio zijn het met name de grote bedrijven als de Wehkamp’s en de Achmea’s die content marketing allang hebben geïntegreerd in hun algemene marketingplannen.

De kansen verantwoorden de kosten

Ondertussen zien we ook bij andere bedrijven de behoefte aan content marketing groeien. Toch wordt de term bij kleinere organisaties vaak nog gekoppeld aan de vooroordelen hip en duur, terwijl je content marketing vooral kan zien als kansrijk en nodig. Wie zich er uiteindelijk in verdiept of zich aan tafel laat informeren over de kansen en mogelijkheden, ziet al snel in dat een goede online marketing strategie met een goed content marketingbeleid een onderneming heel helder en persoonlijk in beeld brengt. En dat alles bij een consument die alsmaar individueler én mobieler wordt.

Online marketing wordt vaak onderschat

Bovendien zien steeds meer marketeers en beleidsbepalers in, dat op het gebied van online marketing en social media, het niet eenvoudig is om het juiste personeel te koppelen aan een vakgebied dat de nodige competenties, tijd, vooruitstrevendheid en betrokkenheid vereist. Focus op dit vakgebied maken bedrijven als The Content Guys, Invest Online, Fidene of Vindkracht 9 niet voor niets sterk en betrouwbaar in wat zij doen.

Waar je aandacht voor hebt, groeit

Met The Content Guys hebben wij de laatste maanden zowel online als offline veel tijd geïnvesteerd in onze partners, klanten, fans, vrienden en volgers. En dankzij hen weten we nu heel veel door wat we konden meten. We hebben veel boodschappen verzonden en gedeeld en we mochten er minstens zoveel ontvangen. Steeds vaker raakten we in gesprek met elkaar, zowel online via diverse social media als offline bij menig borrel, seminar of netwerkevenement. Inmiddels zien we een enorme groei van lezers m.b.t. ons blog en mogen we inmiddels al met meer dan 110 Facebook-likers en ca. 400 Twitter-volgers regelmatig een gesprek voeren.

En eigenlijk geldt ook hier weer een eeuwenoud gezegde: wie goed doet, goed ontmoet. Mogen wij nog vele goede en mooie dingen samen met u doen. Heeft u binnenkort tijd voor een ontmoeting? Mail of bel ons voor een vrijblijvende afspraak.

The Content Guys Banner