Met de wereldwijde campagne Lego: Happy Holiplay wilde Lego afgelopen jaar meer betrokkenheid creëren met het merk bij zowel jong als oud. Naast het doel van betrokkenheid wilde Lego ook het merk positief onder de aandacht brengen. Dit deden ze door het merk als “fun together” neer te zetten.

Lego staat voor creëren door te fantaseren. Er werd online dus een beroep gedaan op de fantasie en creativiteit van mensen. Die fantasie en creativiteit werd doorgetrokken naar het internet. Er werd een internetsite opgezet waar mensen foto’s van hun creaties konden uploaden, filmpjes met creaties werden op YouTube geplaatst en alles wat iedereen verder aan materiaal instuurde werd gedeeld op Facebook.

Resultaat: in 3 weken tijd deden 119 nationaliteiten mee, werden filmpjes op YouTube meer dan 150.000 keer bekeken en explodeerde de likes voor Lego op Facebook. Tot op vandaag staat de teller met Lego-fans op Facebook op 4,4 miljoen. And counting!

Een knap staaltje content marketing. En hoewel er veel geld in de campagne is gestoken, is het idee natuurlijk relatief simpel. De juiste strategie, de juiste vormen van media en de juiste timing deden de rest. En zo gaat dat dus. Wat kunnen wij voor u doen?

The Content Guys Banner