De grootste influencers op Facebook zijn toch de mensen zelf. En daarom valt Facebook terug op zijn gebruikers en wel op de meest primaire behoefte: het delen van een statusupdate.
Hoe simpeler de teksten soms zijn, des te groter de likes en deelmomenten. Dat blijkt uit tests van het grootste social media netwerk in de wereld. Om die reden gaat Facebook de komende fase veel meer tekstberichten in jouw tijdlijn tonen. Dat je de komende tijd dus meer meningen van vrienden gaat lezen over Utopia, Geert Wilders en de pizza die iemand eet, gaat ten koste van tekstberichten die door beroemdheden of merken op Facebook worden geplaatst.
Ja ja, minder reclame dus? Dat dan weer niet. Reclame wordt immers vaak ondersteund door een filmpje, foto en een link. Uit de tests van Facebook blijkt dat visueel gerichte updates van bedrijven nog altijd erg gewaardeerd worden. Dergelijke commerciële berichten kunnen dus zeker nog rekenen op een bepaalde sympathie van diverse doelgroepen en worden nog steeds gedeeld en geliked.
De bovenstaande wijzigingen laten niet op zich wachten. Facebook heeft ze per direct doorgevoerd. Meer nieuws lees je op hun eigen nieuwspagina.