Zoals groots aangekondigd door Google vorige week tijdens de Developers Conference in San Francisco, komt Google met maar liefst 41 nieuwe features voor Google Plus. Dat nieuws moesten we als The Content Guys even allemaal rustig tot ons nemen: 41 nieuwe features voor Google Plus. Interessant. Enkele verbeteringen merken we onder meer voor mobiel gebruik en gebruik op tablets. Ook gaat Google de oorlog aan met Whatsapp. Google Hangouts moet daarbij een veel prominentere rol gaan spelen.

Ook zal Google bij foto’s hashtags-tips gaan geven, die je vervolgens kan koppelen aan een foto. Dat moet weer leiden tot meer vindbaarheid rondom dat betreffende onderwerp. Ook kan je de betreffende foto’s binnen Google Plus helemaal gaan bewerken. En daarmee nestelt Google Plus zich tussen de Facebooks, Instagrams en Twitters. Eigenlijk lijkt het erop alsof je op Google Plus alles heel visueel kan gaan maken en dat ook nog eens heel snel en direct kan delen met je volgers. Dat kan door posts, maar straks dus ook door de Hangouts.

Die visuele verbeteringen laten ze dan ook helemaal terugkomen in de nieuwe vormgeving van Google Plus. De pagina is uit meer blokken opgebouwd en dat betekent dat je dus nog meer content in het oog kan laten springen van de lezer. Alle online marketeers zijn het er over eens dat visueel scoort en het zal dan ook niet lang duren of bedrijven zullen zichzelf zeer visueel gaan presenteren op dit medium. Even een filmpje over de nieuwe Google Plus tussendoor, een filmpje dat staat op Google’s zusje YouTube uiteraard.

Onlangs hadden we met collega Rene Schipper van Fidene nog een goed gesprek over de werkelijke kracht en waarde van Google Plus. Was het nou wel of geen geslaagd platform? In elk geval waren wij het erover eens (en de cijfers bevestigen het), dat Google Plus nog ver achter loopt op social media platformen als Facebook, Twitter, Instagram of LinkedIn. Zou het ze dan te doen zijn geweest om die simpele Google-button toch op elke website te krijgen? Simpelweg een stukje marketing door middel van een icoontje? Ondertussen waren ze wel stiekem aan het groeien. Niet veel, maar toch.

De mensen die binnen Google verantwoordelijk zijn voor Google Plus lijken van geen opgeven te weten en presenteren dus deze 41 relevante en soms wat minder relevante aanpassingen met trots. En stiekem geloof ik ze wel. Of misschien wil ik ze graag geloven, omdat Google wat meer sympathie lijkt te genereren dan Facebook? Waarom heb ik dat?

Zeg het maar! Zo ziet The Content Guys er in elk geval vanaf vandaag uit op Google Plus. Beter zo? Klik hier voor onze Google Plus-pagina.

The Content Guys Banner