Veel bedrijven roepen dat ze op internet willen. “We moeten er wat mee doen?” Veel bedrijven weten echter nog niet wat de kansen en risico’s zijn. Onbekend maakt bij velen ook nog eens onbemind.

Content marketing als onderdeel van jouw marketingstrategie

En dat terwijl het internet legio kansen biedt. Mits je het goed doet. Dat dan wel. Een goede online strategie is namelijk niet iets wat je zomaar even doet. Internet marketing is een vak en content marketing in het bijzonder. Dit vakgebied is anno nu niet langer een bijtaak van de welwillende receptioniste, maar is een onderdeel van de algehele marketingstrategie van jouw organisatie. Nog niet het geval in jouw organisatie, gun je zelf een goed moment om die kansen dan eens goed te bekijken. Zelf, of samen met ons. Niets moet natuurlijk, maar de concurrent bekijkt ondertussen wel naar de mogelijkheden. Houd jezelf scherp.

De behoefte van jouw doelgroep staat vaak online

Zoals gezegd: het internet biedt kansen. En de kansen worden veelal door jouw eigen doelgroep gegeven. Online ventileren consumenten hun vragen, ideeën, gevoelens en frustraties. Een mooie kans voor jou om te ontdekken waar jij jouw potentiële klant mee kan helpen. Niet met de beste aanbieding, maar met het juiste antwoord op de werkelijke vraag.

Neem je doelgroep serieus, bind ze!

Het gevoel dat je jouw consumenten serieus neemt, geeft hen een vertrouwd gevoel. Het geven van aandacht en gerichte antwoorden geven op hun vragen, maakt jou een serieuze en betrouwbare partner. De consument hecht daar veel waarde aan en zal uit goeder trouw dan ook graag iets bij jou kopen. Het klinkt eigenlijk net zo simpel als in het echte leven: behandel een ander zoals je zelf graag ook behandeld wenst te worden.

Goede content vergt een strategie

Het vergt wel een plan. Je moet immers wel weten waar online jouw doelgroep zich bevindt. Bovendien moet je goed weten waar je doelgroep over praat. Door goed te luisteren en observeren merk je wat de nieuwe trends en behoeften zijn. Met de juiste en pakkende content kan je inspelen op de online discussies. Dat kan de ene keer via social media, dan weer met een goed blog of soms met een interessante videoboodschap.

Onderscheid jezelf met relevante informatie

Wat plaats je waar, wanneer, hoe en voor wie? Allemaal vragen die je goed dient uit te pluizen voor jezelf. Bovendien moet je het antwoord geven vanuit de identiteit van jouw organisatie. Je wilt niet roepen om het roepen, je wilt een goede inhoudelijke en relevante bijdrage leveren aan de online topics. Daarmee creëer je meerwaarde richting je consument, je onderscheidt je ten opzichte van concurrenten en ook Google vindt dat jouw antwoord hoog in zijn ranking moet komen.

Vraag ons gerust

Goede content kan dus leiden naar heel veel winnaars. Vragen?  Mail ons: info@thecontentguys.nl

The Content Guys Banner