Yahoo! heeft weer iets gekocht. Dit keer mocht het zo’n € 70 miljoen euro kosten, maar dan is de app-ontwikkelaar Xobni dan ook echt van Yahoo!

Xobni is de ontwikkelaar van de leuke app Smartr Contacts, die het mogelijk maakt om extra gegevens toe te voegen aan je lijst met contactpersonen. Zo kan je bij het contact van een vriend, naast zijn nummer ook zijn Mail, Facebook en Twitter toevoegen. Daarmee kan je naast zijn gegevens ook meteen zien wat hem bezig houdt op social media. Smartr Contacts vertelt je dus eigenlijk alles over je vrienden in één app.

Waarom is het moeite waard om dit te melden? Simpelweg omdat Yahoo! zich enorm beweegt op de internet markt. Door het opkopen van allerlei apps(ontwikkelaars) vergroten ze niet alleen hun bereik, maar kunnen ze met alle apps tezamen een beter social media netwerk creëren. Met een beetje geluk voor Yahoo! valt de hele puzzel binnenkort in elkaar en hebben wij als online marketeers er weer een serieuze werkverschaffer erbij. Maken we volop content voor een vernieuwd platform.

Met de dump van o.a. Altavista en Axis (mislukte concurrent van Chrome), maar ook de mega-aankoop van Tumblr voor 1,1 miljard dollar, is Yahoo! behoorlijk bezig met het creëren van reuring rondom het merk. Daarbij geeft het merk duidelijk signalen af dat ze wapens aan het verzamelen zijn om de slag met Facebook en Google aan te gaan. Yahoo! doet in elk geval in het nieuws weer helemaal mee. Wachten is tot de aanval op de rest daadwerkelijk wordt geopend, zoals Google(+) dat onlangs deed.

Wij gaan er alvast goed voor zitten.

Gerelateerde artikelen: